Produsele achiziţionate la distanţă se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Se calculează 14 zile calendaristice din momentul în care consumatorul sau o altă persoană terță (exclus curier) intră în posesia produselor. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului și recomandăm utlizarea aceluiaşi serviciu de transport utilizat pentru recepţionarea produselor.
ASB Accesorii Sticlă Securizată SRL. (denumit și furnizor) va înapoia contravaloarea produselor din comandă în cel mai scurt timp posibil din momentul primirii produselor returnate.
Definiţia contractului de vânzare: orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plăteşte sau se angajează să plătească preţul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât şi servicii.
Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale şi nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligaţiilor părţilor contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeaşi stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, cu sigiliul intact şi documentele care l-au însoţit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, şocuri, urme de folosire, intervenţii neautorizate, lipsa sigiliului, sigiliu deteriorat, etc. În cazul foliilor de protecţie, în momentul îndepărtării sigiliului se pierde dreptul la retur.
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit că orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii aşa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost primite, în ambalajul original, cu etichetele intacte și împreună cu toate documentele primite (factură, certificate de garanție, instrucțiuni de utilizare, etc.) chiar și atunci când returnarea îi este imputabilă furnizorului: produse greșit ambalate, produse greșit livrate sau produse cu defecte de fabricație.
Pentru comenzile expediate la nivel național, în conformitate cu art.13 pct.3 din O.U.G. 34/2014, în cazul de retur, costurile de livrare pentru comenzile expediate la nivel național prin curier rapid nu se rambursează.
Consumatorul este responsabil doar în ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionarii produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile şi modul de funcţionare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască şi să le inspecteze în acelaşi mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin. De exemplu, consumatorul ar trebui să poziționeze folia peste ecranul dispozitivului fără a îndepărta sigiliul. Astfel, consumatorul își poate forma o idee despre produsul achiziționat.